tirsdag 25. november 2008

Ting 18

Virtuelle verdner, høres ganske fint ut. Jeg har vært innom slike før. Min unge nevø har prøvd å lære meg Runescape (et MMORPG) for noen år siden. Det var moro, men jeg følte meg oldgammel da jeg ikke klarte å få med meg all informasjonen like kjapt som en 8 åring. 8 åringen var heldigvis overbærende, og forbausende pedagogisk.

Second Life er en type verden jeg godt kunne la meg bli oppslukt av. Det minner litt om Sims. Det spennende må være at figurene du møter er styrt av virkelige personer. Jeg har for et års tid siden surret rundt i den verden. Jeg møtte raskt en annen figur som var like forvirret som meg, og vi hjalp hverandre og hadde det riktig så hyggelig.
Igjen er det dette med tiden som blir problemet. Det tar tid å lære seg dette, det tar tid å holde på med det, selv om det er fryktelig moro.

Ellers hadde det vært fin å lagt inne en lydsnutt fra Herreavdelingen som en fin lydillustrasjon til temaet: Yan Friis spiller world of warcraft, møter en annen trollmann eller heks , det viser seg etter litt forsiktig kommunikasjon at denne er en dame fra København, også i 50 årene, og de blir fryktelig glade for å møte likesinnete. Herlig beskrivelse. Men hvor finner man igjen slikt da, ikke hos nrk ihvertfall. Noen som finner noe der?

2 kommentarer:

ab sa...

Hei Inger! Artig å følge deg i mashups jungelen.
Var akkurat på Melhus og fire datamaskiner gikk like varme som snakketøyet. Vi hadde vurderinger av mashups versus egendefinerte søkermotorer a la rollyo.
Synes det du resonerer deg frem til mht. bruk er fornuftig. men jeg skjønner fortsatt ikke HELT hvor hva kan brukes.
Det gjelder også forskjellen på Wiki dokument og Googledoc, f.eks. Navnet? Men hvorfor presenteres de da som forskjellige ting...?

lene sa...

og ting 19 er notert gjennomført! her går det unna:-)