fredag 14. november 2008

Ting 13

Rollyo i dag. På nytt en nyttig ting. Men nå har jeg vært borte i så mange nyttige ting. Kjenner at det begynner å gå litt i metning. Rollyo ser jeg absolutt nytten av, både for meg og for brukerne mine. Men jeg kjenner at jeg ikke klarer å være kreativ og finne på gode søk. Men jeg lover at når jeg får et vanskelig spørsmål, eller er på jakt etter noe skal jeg gå og bygge opp et godt søk, på ting jeg vet jeg vil trenge senere.

Tid blir mer og mer et problem, hvordan skal jeg få tid til å utføre dette her? Jeg tror at Rollyo er smart når man skal følge med på et emne, eller leter etter det samme ofte. Det gjør ikke jeg.

Jeg kommer igjen tilbake til de lenkesamlingene bibliotekene laget før . Blir dette en ny måte på lage lenkesamlinger som alltid er opdatert?

1 kommentar:

ab sa...

Har en dag med 23 ting og har brukt litt tid på å oppsummere og å oppfriske. Leser hva andre har fått ut av de forskjellige tingene etc. Godt å se at du også er proppet. For utfordringene mine nå (bortsett fra å få til oppgavene
og å finne ut av funksjonene /hurtigkommandoer /knapper)er definitivt å finne behovene...