tirsdag 25. november 2008

Ting 16 og 18

Logg for maschuplaging laget i Google Docs
12.30

Litt negativ til å sette meg inn i ennå en ny ting, har jeg noe kreativitet igjen da? Ja ja, jeg får sette igang..

12.39

Mens jeg ser på en innføringsvideo: Hm, kanskje jeg kan bruke dette til noe lurt. Kan jeg kombinere et søk i biblioteksbasen vår, med søk i regjeringen.no? Synd vi ikke kan søke i den gamle stortinget.nobasen lenger, det hadde vært lettere. Får jeg til dette kan brukerene komme rett til dokumentet, og kanskje til saksgangen også?

(Puh, det var visst litt kreativitet igjen gitt)

12.46

Men hvordan lager jeg en mashup da? Mashupawards sider er ikke så informative, jeg går videre til programmableWeb

12.52

Hva hjelper kreativitet når jeg ikke har programmeringskunnskapene inne? Prosjektets praktiske gjennomføring skrinlegges pga manglende programmeringskunnskap.

12.53

Mye bra å finne også. Kanskje jeg likevel kan få til noe ved hjelp at ITMannen på huset...

12.55

Pensumhjelpen hadde vært kjempebra å få til for våre fag!

12.58

Jeg skulle visst bare sette meg inn i dette, ikke måtte lage en mashup, gjelder å lese oppgaveteksten gitt.

13. 00

Jeg anser meg for ferdig med ting 16 og 18. Jeg har fått opp energien på dette kurset igjen, fått brukt Google docs og lært noe nytt og nyttig.

1 kommentar:

lene sa...

flott! ting 16 og 18 er notert gjennomført